Przejdź do głównej zawartości

Czym zająć malucha#5 - zdejmowanie kulek

Dzisiaj chciałam Wam pokazać kolejną zabawę, którą przygotowałam dla Nikosia w przysłowiowe 3 minuty. Zabawa bardzo prosta ale jednocześnie dająca wiele benefitów maluszkowi w postaci doznań sensorycznych oraz usprawniania motoryki małej i koordynacji ręka - oko.




Ale zacznijmy od początku. Co będziemy potrzebować aby zrobić taką tablicę:


- podstawkę, ja wykorzystałam drewnianą tackę, ale tutaj sprawdzi się także kawałek twardszej tektury czy jakikolwiek inny pojemniczek z dość wystarczającą powierzchnią gładką,
- kule, ich ilość zależy od Was i wielkości podstawki. Ja zdecydowałam się umieścić sześć kul w tym samym kolorze, jednak tutaj też jest pełna dowolność,
- oraz rzepy, ja użyłam samoprzylepnych w kształcie kółek.


Naszym zadanie jest jedynie przykleić w wybranych miejscach na podstawce rzepy oraz na kulach. Przygotowanie takiej zabawki to chwila a maluszek będzie miała zajęcie na długo.





Gdy wszystko jest gotowe, umieszczamy kule na podstawce i nasze maluchy mogą już zacząć eksplorować.



Mniejsze dzieci takie jak Nikodem (6 miesięcy) będą z zainteresowaniem i w skupieniu odrywać kolejno kule ćwicząc przy tym mięśnie palców, prawidłowy chwyt, koncentrację czy koordynację ręka-oko. Dodatkowym plusem takiej zabawy jest charakterystyczny dźwięk jaki powstaje w wyniku rozczepiania rzepów, to dodatkowo stymuluje słuch dzieci a dotykanie rzepów to z kolei stymulacja zmysłu dotyku.   






Nieco starsze dzieci mogą wykorzystywać taką zabawkę na dwa sposoby, zdejmować a następnie umieszczać je ponownie na podstawce.  




U nas taka zabawa bardzo spodobała się Nikosiowi. W pełnym skupieniu próbował odrywać kolejne kulki, kilka razy nawet udało mu się odłożyć je na miejsce :-)


 Mamy nadzieję, że spodobała się Wam nasza propozycja zabawy i dołączycie do nas :-)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ponad 100 pomysłów na prace plastyczne dla dzieci

Dla wszystkich którzy lubią kreatywne zabawy postanowiłam zabrać w jednym miejscu ponad..... pomysłów na prace plastyczne. Proste w wykonaniu, nie potrzebują dużych nakładów materiałów ani czasu. Mamy nadzieje, że spodoba Wam się takie zestawienie :-)  

Niezbędnik każdego chłopaka oraz Niezbędnik akażdej dziewczyny. Jak ogarnąć dojrzewanie - Wydawnictwo Debit

Dziś chciałam Wam przybliżyć dwie bardzo wartościowe książki, które w bardzo prosty, przystępny a przy tym subtelny sposób opisują zmiany jakie powstają w ciele dojrzewającego nastolatka. Dwa niezbędniki, jeden skierowany do chłopców, drugi do dziewczynek, to książki, które powinny trafić w ręce każdego nastolatka. Publikacje ukazały się na rynku nakładem Wydawnictwa Debit .

Uciekający pieprz - "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami"

Kolejny wakacyjny piątek i kolejny eksperyment w ramach inicjatywy "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami ", której pomysłodawczynią jest  Karolowamama .  Do wykonania naszego eksperymentu - uciekający pieprz - potrzebujemy: - miski/głębokiego talerza, -  pieprzu, - płynu do naczyń, - małego pojemnika, - wody.