Przejdź do głównej zawartości

Dwa pomysły na wykorzystanie pudełka po butach - zabawki kreatywne DIY

Dzisiaj kolejny powrót do przeszłości i nasze dwie zabawki wykonane z pudełek po butach. Jeżeli macie w domu małe dzieci i zbędne pudełka to podpowiem Wam jak możecie je wykorzystać :-)



My mamy nasze pudełka już bardzo, bardzo długo i są już nieco wysłużone, ale nadal spełniają swoją funkcję. Jedno służy do ćwiczeń sensorycznych słychu a drugie jest do zadań specjalnych przeznaczone dla małych rączek :-)


Jak wykonać prostą zabawkę, która posłuży ćwiczeniom:
- małej motoryki,
- koordynacji,
- nauce kolorów,
- koncentracji,
- cierpliwości,
- czy przekraczaniu środkowej linii ciała.



Nasze pudełko powstało bardzo szybko. Na górną część pudełka (zamykanie) nakleiłam taśmą dwustronną białą kartkę. Następnie mazakami pokolorowałam cztery równe rzędy i zrobiłam w nich otwory nożem (wcześniej przygotowałam patyczki Ww odpowiedniej ilości i w tych samych kolorach co namalowane pasy). Po kilku minutach zabawka była gotowa :-)




Zadaniem dziecka jest włożenie do otworów kolorowych patyczków, tak aby zgadzały się kolorem. Oczywiście wybór kolorów i ilości otworów jest dowolny,tak samo jak i układ kolorów (u nas są pasy, pionowe, ale mogą być poziome, kratki, każda inna w rzędzie czy w końcu otwory można porobić w różnych kierunkach. U nas są wszystkie poziomo )





Po skończonej zabawie Ignacy robi porządki, wszystkie patyczki wędrują do pudełka:-)


Druga nasza propozycja to pudełko sensoryczne. Przygotowanie równie ;proste jak poprzednie. Tutaj dodatkowo poza pudełkiem potrzebne są plastikowe jajka (w takich samych kolorach i wielkościach). W górnej części pudełka (w zamykaniu) wycinamy dwa otwory (takiej wielkości aby nasze jajka swobodnie przez nie przeszły. Następnie ozdabiamy górę (ja ponownie przykleiłam kartkę papieru). Następnie podpisujemy każdy z otworów. Jeden jako "puste" drugie jako "pełne". Ja użyłam angielskich nazw ale oczywiście dowolność w tej materii :-)


Po przygotowaniu pudełka zostało jeszcze tylko przygotować jajka :-). Pierwsze co zrobiłam to sprawdziłam ile ich się zmieści w pudełku. Okazało się, że 10 pasuje idealnie. (Zwrócić należy uwagę aby wszystkich jajek była liczba parzysta). Gdy miałam już przygotowanie 10 sztuk jajek, połowę z nich zostawiłam pustą a do drugiej włożyłam po jednym małym misiu :-) Tutaj moja uwaga!!! Ponieważ zabawka nie służy rozróżnianiu dźwięków czy wagi jajka a jedynie określeniu czy coś się w jajku znajduje czy nie zalecam włożenie takich samych przedmiotów.

Gdy drugie pięć jajek były już gotowe, zabawka była ukończona :-)


Ignacy jako dwulatek brał po jednym jajku, potrząsał nim i określał czy coś się w nim znajduje czy nie. Była to zawsze super zabawa i przy okazji nauka określeń "puste", "pełne", "cięższe", lżejsze" "ciche", "głośne"





Po zabawie wszystkie elementy wędrują do środka pudełek, gdzie czekają do następnej zabawy :-)



Wykonanie takich zabawek nie wymaga dużo czasu ani nakładów finansowych, ale efekt końcowy i czas dziecka spędzony na zabawie jest z pewnością bezcenny  :-)

Komentarze

  1. Niektórzy myślą, że chomikowania jest złe. Jednak przy dzieciach wiele rzeczy, które wyrzucilibyśmy do kosza może się przydać do wspólnej zabawy. Sama zbieram rolki, plastikowe kinder jajka, pudełka itp. Już kilka razy przekonałam się, ze dobrze robię:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ponad 100 pomysłów na prace plastyczne dla dzieci

Dla wszystkich którzy lubią kreatywne zabawy postanowiłam zabrać w jednym miejscu ponad..... pomysłów na prace plastyczne. Proste w wykonaniu, nie potrzebują dużych nakładów materiałów ani czasu. Mamy nadzieje, że spodoba Wam się takie zestawienie :-)  

Niezbędnik każdego chłopaka oraz Niezbędnik akażdej dziewczyny. Jak ogarnąć dojrzewanie - Wydawnictwo Debit

Dziś chciałam Wam przybliżyć dwie bardzo wartościowe książki, które w bardzo prosty, przystępny a przy tym subtelny sposób opisują zmiany jakie powstają w ciele dojrzewającego nastolatka. Dwa niezbędniki, jeden skierowany do chłopców, drugi do dziewczynek, to książki, które powinny trafić w ręce każdego nastolatka. Publikacje ukazały się na rynku nakładem Wydawnictwa Debit .

Uciekający pieprz - "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami"

Kolejny wakacyjny piątek i kolejny eksperyment w ramach inicjatywy "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami ", której pomysłodawczynią jest  Karolowamama .  Do wykonania naszego eksperymentu - uciekający pieprz - potrzebujemy: - miski/głębokiego talerza, -  pieprzu, - płynu do naczyń, - małego pojemnika, - wody.