Przejdź do głównej zawartości

Ratujmy oceany!!! - zabawa sensoryczno - motoryczna

 Kochani, dzisiaj mamy dla Was propozycję zabawy połączoną z lekcja ekologii. 


Przygotowałam dla Nikosia w misce ocean. Dni miski wyłożyłam niebieską plasteliną, kamykami i roślinkami. Dodatkowo wrzuciłam kilka pomponów, gumeczek oraz kilka kulek zgiętej folii aluminiowej. Do siateczki po czosnku włożyłam kilka zwierzątek i zawiązałam je gumką. Na koniec wlałam do liski wodę i włożyłam nasze uwięzione zwierzaki. Dodatkowo przygotowałam siteczko oraz drugie naczynie.





Zabawa polegała na wyłowieniu śmieci z dna oceany czyli pomponów, gumek i folii aluminiowej. Następnie Nikoś ratował uwięzione zwierzęta, wyciągał je z siatki i wrzucał wolne do wody. Świetna zabawa dla maluchów i przedszkolaków oraz idealna okazja do rozmów o ekologii, zanieczyszczaniu oceanów.

Zapraszamy do wspólnej zabawy!!!



















Komentarze

  1. ale super zabawa, moje dzieciaki będą zachwycone, woda to zawsze dobra alternatywa ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kilka ważnych aspektów można poruszyć w trakcie tej zabawy, nie tylko z punktu widzenia ekologii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nauka przez zabawę zawsze się sprawdza. Widać, ze dla dziecka jest to frajada

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ponad 100 pomysłów na prace plastyczne dla dzieci

Dla wszystkich którzy lubią kreatywne zabawy postanowiłam zabrać w jednym miejscu ponad..... pomysłów na prace plastyczne. Proste w wykonaniu, nie potrzebują dużych nakładów materiałów ani czasu. Mamy nadzieje, że spodoba Wam się takie zestawienie :-)  

Niezbędnik każdego chłopaka oraz Niezbędnik akażdej dziewczyny. Jak ogarnąć dojrzewanie - Wydawnictwo Debit

Dziś chciałam Wam przybliżyć dwie bardzo wartościowe książki, które w bardzo prosty, przystępny a przy tym subtelny sposób opisują zmiany jakie powstają w ciele dojrzewającego nastolatka. Dwa niezbędniki, jeden skierowany do chłopców, drugi do dziewczynek, to książki, które powinny trafić w ręce każdego nastolatka. Publikacje ukazały się na rynku nakładem Wydawnictwa Debit .

Uciekający pieprz - "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami"

Kolejny wakacyjny piątek i kolejny eksperyment w ramach inicjatywy "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami ", której pomysłodawczynią jest  Karolowamama .  Do wykonania naszego eksperymentu - uciekający pieprz - potrzebujemy: - miski/głębokiego talerza, -  pieprzu, - płynu do naczyń, - małego pojemnika, - wody.