Przejdź do głównej zawartości

Czym zająć malucha#31 - Domowa ciastolina z trzech składników którą przygotujesz w 5 minut (bez gotowania :-))

Dziś chciałam Wam pokazać jak w łatwy i szybki sposób można zrobić domową ciastolinę. U nas Nikodem bardzo lubi zabawy sensoryczne, nie inaczej było w przypadku ciastoliny :) Przygotowałam dość dużą porcję i podzieliłam ją na trzy części i zafarbowałam na kolory kojarzące się z jesienią (oczywiście czerwony jak zawsze wyszedł bardziej różowy, ale już się poddaję, nigdy nie chce mi wyjść ładny czerwony kolor :-(). Dałam synkowi kilka kasztanów, żołędzi i orzechów i zabawa była gotowa :-) Poniżej zdjęcia zrobione podczas zabawy, a na końcu wpisu dokładny opis jak przygotować ciastolinę :-)






























Do przygotowania ciastoliny, potrzebujemy jedynie:


- jogurtu naturalnego,
- mąki ziemniaczanej,
- oraz barwników (w dowolnych kolorach).



Do naczynia wlewamy jogurt i stopniowo dodajemy do niego mąkę ziemniaczaną, mieszając jednocześnie. Gdy nasza breja jest już związana, należy wyrobić ją rękoma, dodając nadal mąkę (jeżeli to konieczne) Ciastolinę wyrabiamy to momentu aż uzyskamy odpowiednią masę (zależy to od nas). 







Na koniec dodajemy barwiki i dokładnie mieszamy.


Po ok. 5 minutach nasza ciastolina jest gotowa :-)





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ponad 100 pomysłów na prace plastyczne dla dzieci

Dla wszystkich którzy lubią kreatywne zabawy postanowiłam zabrać w jednym miejscu ponad..... pomysłów na prace plastyczne. Proste w wykonaniu, nie potrzebują dużych nakładów materiałów ani czasu. Mamy nadzieje, że spodoba Wam się takie zestawienie :-)  

Niezbędnik każdego chłopaka oraz Niezbędnik akażdej dziewczyny. Jak ogarnąć dojrzewanie - Wydawnictwo Debit

Dziś chciałam Wam przybliżyć dwie bardzo wartościowe książki, które w bardzo prosty, przystępny a przy tym subtelny sposób opisują zmiany jakie powstają w ciele dojrzewającego nastolatka. Dwa niezbędniki, jeden skierowany do chłopców, drugi do dziewczynek, to książki, które powinny trafić w ręce każdego nastolatka. Publikacje ukazały się na rynku nakładem Wydawnictwa Debit .

Uciekający pieprz - "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami"

Kolejny wakacyjny piątek i kolejny eksperyment w ramach inicjatywy "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami ", której pomysłodawczynią jest  Karolowamama .  Do wykonania naszego eksperymentu - uciekający pieprz - potrzebujemy: - miski/głębokiego talerza, -  pieprzu, - płynu do naczyń, - małego pojemnika, - wody.