Przejdź do głównej zawartości

Czym zająć malucha#1: stojak ze wstążeczkami

Kochani, dziś mam dla Was nowy wpis z serii: Czym zająć malucha. Jak zapewne wiecie mam w domu 5-miesięcznego brzdąca, któremu coraz trudniej wysiedzieć. Zabawki i owszem lubi ale na 5 minut. Najlepiej jakbym się z nim bawił 12 godzin na dobę :-) I choć ten pomysł też mi się podoba, to niestety, życie nie jest takie kolorowe. Dlatego gdy ja muszę posprzątać lub ugotować obiad, staram się znaleźć Nikosiowi takie zajęcie aby poza frajdą i zajęciem się czymś na dłużej niż przysłowiowe 3 minuty, które dostarczy mu odpowiednich bodźców i pozwoli odkrywać otaczający go świat. Ostatnio postanowiłam nieco "przerobić" jego stojak z zabawkami (baby gym) i zwyczajnie przywiązałam do niego różnej długości wstążeczki. Użyłam jedynie trzech kolorów: czarnego, szarego i czerwonego, gdyż to właśnie te kolory najlepiej stymulują wzrok takiego maluszka. Nikodem od razu bardzo się zainteresował "nową" zabawką a ja spokojnie mogłam ugotować obiad bez ciągłego podawania kolejnych zabawek. 




Taki stojak sprawdza się zarówno gdy dziecko leży na pleckach, brzuszku czy w niskim foteliku. 




Taka zabawa to nie tylko radość dla malucha, to także cała gama doznań sensorycznych, ćwiczenia manualne dla małych rączek oraz rozwój wzroku i koncentracji. Czego można chcieć więcej :-)







I jak Wam się podoba taki pomysł na zabawę :-)


U nas to HIT :-)

Uśmiech Nikodema mówi sam za siebie :-)

Komentarze

  1. Proste patenty są najlepsze i najlepiej sprawdzają się z maluchami. Takiego stojaka nie mam ale wstążek mam mnóstwo. Coś wymyślę i spróbuję z moim Nikosiowi🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki stojak dla malucha to fajna sprawa ;)
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. uooo1 takie proste, a jakie świetne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł. Nigdy z czymś podobnym się nie spotkałam :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ponad 100 pomysłów na prace plastyczne dla dzieci

Dla wszystkich którzy lubią kreatywne zabawy postanowiłam zabrać w jednym miejscu ponad..... pomysłów na prace plastyczne. Proste w wykonaniu, nie potrzebują dużych nakładów materiałów ani czasu. Mamy nadzieje, że spodoba Wam się takie zestawienie :-)  

Niezbędnik każdego chłopaka oraz Niezbędnik akażdej dziewczyny. Jak ogarnąć dojrzewanie - Wydawnictwo Debit

Dziś chciałam Wam przybliżyć dwie bardzo wartościowe książki, które w bardzo prosty, przystępny a przy tym subtelny sposób opisują zmiany jakie powstają w ciele dojrzewającego nastolatka. Dwa niezbędniki, jeden skierowany do chłopców, drugi do dziewczynek, to książki, które powinny trafić w ręce każdego nastolatka. Publikacje ukazały się na rynku nakładem Wydawnictwa Debit .

Uciekający pieprz - "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami"

Kolejny wakacyjny piątek i kolejny eksperyment w ramach inicjatywy "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami ", której pomysłodawczynią jest  Karolowamama .  Do wykonania naszego eksperymentu - uciekający pieprz - potrzebujemy: - miski/głębokiego talerza, -  pieprzu, - płynu do naczyń, - małego pojemnika, - wody.