Ale cyrk! to bardzo fajna gra zręcznościowa, która umila nam ostatnie wieczory lutego. Mamy tu wszystko, czego wymaga się od rodzinnej gry planszowej. Ciekawa tematyka, przenosimy się do dwudziestowiecznego cyrku i wcielamy w role akrobatów. Sama mechanika gry, też jest bardzo ciekawa, nie wspominając już o przecudnej grafice, która zachwyca nie tylko samą zawartością, ale także przepięknym, przyciągającym uwagę pudełkiem. Muszę przyznać, że wydawnictwo Granna od lat dokłada wszelkich starań, aby ich gry nie tylko dostarczały rozrywki na najwyższym poziomie, ale także cieszyły oko.
W pudełku znajdziemy:
- 9 drewnianych klocków z postaciami akrobatów,
- 3 areny cyrkowe,
- 53 karty z układami akrobatycznymi,
- oraz instrukcję.
Przed rozpoczęciem rozgrywki należy rozłożyć na środku trzy areny a wokół nich poustawiać wszystkie klocki z akrobatami. Następnie należy dokładnie potasować wszystkie karty z układami i każdemu z graczy rozdać ich po 4 sztuki. Pamiętajcie aby inni gracze nie widzieli Waszych kart. Gdy wszystko jest już ustawione a zawodnicy mają w rękach karty z układami można rozpocząć grę.
Celem gry jest zdobycie 7 kary układów, czyli spełnienie 7 warunków znajdujących się na kartach.
Zanim przejdę do omówienia samej rozgrywki, bardzo ważne jest abym poświęciła chwile na opisanie samych art. z układami i ich rodzajów. A mamy ich 4 rodzaje:
- karty, które przedstawiają na jakiego koloru arenie mają znajdować się określone trzy postacie (może być ich więcej). Tutaj kolejność ich ułożenia nie gra roli,
- karty z dwiema postaciami określają ich kolejność w jakiej muszą się znaleźć. Inne klocki nie mają określonego położenia, nie ma także znaczenia kolor areny,
- karty z trzema postaciami, także wskazują w jakiej kolejność należy ustawić określone postacie, jednak tutaj pomiędzy postaciami z układu muszą znaleźć się jeszcze inne klocki. Kolor areny ponownie nie jest określony.
- karty z jedną postacią określają ile klocków musi znaleźć się pod i nad pokazaną postacią. Tutaj mamy jeszcze jeden warunek, nad postacią z karty musi znajdować się co najmniej jeszcze jedna postać. Kolor areny jest dowolny.
Tak więc rodzaj wylosowanej karty, może bezpośrednio wpłynąć na przebieg rozgrywki, gdyż niektóre warunki są znacznie trudniejsze do spełnienia i wymagają użycia większej ilości klocków.
Podczas rozgrywki, gracze w swojej turze mają dwie możliwości postępowania. Pierwszą z nich jest wzięcie jednego klocka i umieszczenie go na wybranej przez siebie arenie a drugą przeniesienie jednego lub więcej elementów z jednej areny na drugą. Przeniesienie może odbyć się na pustą arenę lub na szczyt istniejącego już układu. Podczas gry zawodnicy poprzez swoje działania starają się tak ustawiać akrobatów aby powstały układ spełniał warunki z ich kart. Jeżeli któryś z graczy spełni warunki, wtedy kładzie przed sobą odsłoniętą kartę jako punkt po czym dobiera kartę z kupki, tak aby cały czas mieć w ręce 4 karty.
Ale cyrk! to gra skierowana do dzieci od 6 roku życia. Jednak jestem przekonana, że nieco młodsze przedszkolaki zaprawione w planszówkowym boju, na pewno także sobie poradzą. W zabawie może wziąć udział od 2 do 4 graczy a czas trwania partii to ok 20 minut. Tu jednak wszystko zależy od kart jakie przypadną w udziale poszczególnym graczom. Nam raz zdarzyło się zakończyć rozgrywkę po ok 5 minutach, a były i takie, które trwały ponad pół godziny.
Grę serdecznie polecamy, jest to świetny sposób spędzania wolnego czasu w gronie najbliższych oraz świetną zabawę. Dodatkowo maluchy ćwiczą wiele kluczowych dla prawidłowego rozwoju umiejętności :-)
Polecamy serdecznie!!!
Grę znajdziecie TUTAJ
Moi już wyrosli z takich gier, ale trzeba przyznać, że Granna wydaje piękne gry.
OdpowiedzUsuńNie widziałam tej gry :) świetna. No, no! Toż to kawał chłopa, a nie jakiś maluch! :D
OdpowiedzUsuńPięknie wydana gra. Zapisujemy na listę życzeń :)
OdpowiedzUsuńNie znałam tej gry, a wygląda bardzo ciekawie. Muszę jej poszukać.
OdpowiedzUsuń