Przejdź do głównej zawartości

Na co zwrócić uwagę wybierając materac do łóżeczka?

Kompletując wyprawkę dla naszego synka w pewnym momencie stanęliśmy przed, jak się okazało, dość trudnym wyborem odpowiedniego materaca do łóżeczka. Mieliśmy sporo obaw i wątpliwości, więc zaczęłam przeszukiwać czeluści internetu w poszukiwaniu odpowiedzi na dręczące nas pytania. Niestety szybko doszłam do wniosku, że internet nie jest odpowiednim miejscem na szukanie takich informacji, gdyż jest tam bardzo wiele sprzecznych opinii. Postanowiłam zasięgnąć języka u specjalistów, zarówno w kwestii samego materaca jak i poduszki niemowlęcej tzw. klina. Na szczęście udało mi się dotrzeć do rzetelnej literatury na temat dziecięcych materacy, co pozwoliło nam ostatecznie podjąć decyzję o wyborze kokosowego materaca NATURA oraz poduszki niemowlęcej marki Rücken. 



Jakie czynniki zadecydowały o naszym wyborze:


- komfort i jakość - zależało mi na tym aby materac, na którym nas synek spędzi wiele godzin, zapewniał mu najwyższy komfort spania przy jednoczesnym zagwarantowaniu najwyższej jakości produktu. Te dwa warunki spełnia wybrany przez nas materac, który wykonany został z profilowanej pianki zwiększającej elastyczność punktową, dzięki czemu kręgosłup naszego maluszka będzie równomiernie podtrzymywany. Warstwa z włókien kokosowych która znajduje się w materacu jest naturalnego pochodzenia. To co zwróciło moją szczególną uwagę to system pionowych i poziomych kanalików wentylacyjnych znajdujących się we wkładzie materaca a połączonych z siateczką 3D pokrowca. System ten odpowiada za swobodną cyrkulację świeżego powietrza, tym samym odprowadza nadmiar ciepłego powietrza, dzięki czemu nasz maluszek nie poci się. Jest to także zmniejszenie ryzyka związanego z rozwojem grzybów, bakterii oraz pleśni. Wszystkie wyżej wymienione cechy materaca NATURA zapewnią naszemu synkowi spokojny sen a nam pewność, że zadbaliśmy o to co najważniejsze czyli jego zdrowie.  






- funkcjonalność - to kolejna cecha, na którą zwracałam dużą uwagę, podejmując ostateczną decyzję jaki materac wybrać. Jako że użytkownikiem jest niemowlę, rzeczą oczywistą jest, że bardzo istotne są możliwości jego czyszczenia. I tutaj muszę się Wam przyznać, że firma Rücken bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła stosując przy pokrowcach zamki 360°, które umożliwiają zdjęcie górnej bądź dolnej części pokrowca. Umożliwia to wypranie jednej z zabrudzonych stron przy jednoczesnym dalszym użytkowaniu materaca z drugą częścią pokrowca. Idealne rozwiązanie przy maluszkach gdzie częstotliwość prania jest tak duża. Całość pokrowca bez problemu mieści się w pralce i może być prany w 40°C. 



Gdy wybór materaca był już jasny, stanęliśmy przed jeszcze jedną decyzją, mianowicie czy do materaca dobrać poduszkę niemowlęcą tzw, klin czy też nie. Przy Ignasiu nie stosowałam żadnych poduszek aż do 4 roku życia. Tym razem w podjęciu ostatecznej decyzji pomógł nam bardzo ciekawy artykuł, który znajdziecie TUTAJ a do którego Was odsyłam. Po jego lekturze zdecydowaliśmy się na tzw. klin tej samej firmy co materac, ponieważ jest on w pełni kompatybilny z materacem który wybraliśmy i posiada takie same cechy jeśli chodzi o bezpieczeństwo, wygodę czy funkcjonalność. Jedno na co chciałam zwrócić Waszą uwagę to to w jaki sposób należy układać kliny. Niestety czytając kilka artykułów w internecie natknęłam się na sprzeczne informacje w tym zakresie, mianowicie nie było zgodności co do tego czy klin powinien być wkładany pod materac czy też leżeć na nim. Otóż prawidłowe ułożenie klina to wsunięcie go pod materac, tak jak to jest pokazane na zdjęciu poniżej. Jest to jedyne bezpieczne ułożenie, które zapewni Waszym maluszkom bezpieczny sen. 




Za nami bardzo ważna decyzja, która wpłynie na prawidłowy rozwój i postawę naszego synka. Cieszę się, że poświęciłam czas na to aby świadomie i mądrze podjąć tą decyzję. Jeżeli i Wy stoicie przed takim samym wyborem to zachęcam Was do zapoznania się z szerokim asortymentem materacy Rücken, gdyż godne są polecenia i pamiętajmy zdrowie naszych maluszków jest bezcenne, dbajmy o nie od pierwszych dni.  


Materac NATURA znajdziecie TUTAJ

Poduszkę niemowlęcą znajdziecie TUTAJ


Komentarze

  1. Ja synowi kupiłam materac koks-gryka. Później napotkałam wiele artykułów o robakach. Oglądam stale nasz materac i nic takiego nie ma miejsca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno akcja z robakami miała miejsce tylko u jednego producenta jak się okazało. My też mamy dwa materace z pianki, gryki i kolosa i nie było z nimi nigdy problemu

      Usuń
  2. Ja mam materac w komplecie z łóżeczkiem.Ale teraz się zastanawiam czy go nie wymienić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo słyszałam już o tym, jaki musi być materac dla dziecka. Twój post ułatwia sprawę i pomoże wielu mamom :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogrom cennych porad, dałaś mi do myślenia i dla kolejnego dziecka wezmę Twoje rady pod uwagę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. My mamy ten etap już za sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie przymierzam się do wymiany materaca wiec dzieki za cenne rady

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo mi się podoba to, że ktoś w końcu pomyślał o porządnym klinie!

    OdpowiedzUsuń
  8. My mieliśmy pianka kokos i byliśmy zadowoleni z wyboru 😉

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie, dziękuję że dzielisz się takimi opiniami. Obecnie jest mi ona nie do końca potrzeba, ale wielu osobom się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Materac kupiliśmy z pomocą doradzającego nam znajomego. Klinów nie używałam- Syn nadal śpi "na płasko"

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie też materac jest ważny. Wybraliśmy dla siebie taki z bambusem a dla dzieci ekologiczny nasączony olejami roślinnymi

    OdpowiedzUsuń
  12. Od początku stawialiśmy na to, aby materac był jak najzdrowszy, wygodny i łatwy do utrzymania w czystości, to inwestycja, która się szybko zwraca.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. W przypadku małych dzieci najważniejsze jest to, aby taki materac był bardzo wygodny. Dla osób dorosłych nie ma takiego problemu. Ja zawsze wybieram materac https://senpo.pl/materace/materace-140x200 i muszę się przyznać, że nigdy nie miałem z nimi najmniejszego problemu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Samo łóżeczko też jest bardzo ważne oczywiście. Zajrzyjcie sobie także na stronkę https://dekorativa.pl tu znajdziecie spory wybór pościeli

    OdpowiedzUsuń
  16. Wydaje mi sie, ze przede wszystkim taki materac powinien miec odpowiednią twardość i być z dobrej jakościowo pianki. Jeśli szukacie właśnie takich materacy w korzystnych cenach to na pewno znajdziecie je w sklepie Art Medic. Polecam wam do nich zajrzeć, poniewaz oferta jest na tyle bogata, że na pewno każdy z was znajdzie tam coś dla siebie

    OdpowiedzUsuń
  17. Wybierając materac dla małego dziecka warto skorzystać z oferty sprawdzonych i profesjonalnych sklepów, które posiadają w swojej ofercie produkty dobrej jakości.
    https://sekretsnu.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ponad 100 pomysłów na prace plastyczne dla dzieci

Dla wszystkich którzy lubią kreatywne zabawy postanowiłam zabrać w jednym miejscu ponad..... pomysłów na prace plastyczne. Proste w wykonaniu, nie potrzebują dużych nakładów materiałów ani czasu. Mamy nadzieje, że spodoba Wam się takie zestawienie :-)  

Niezbędnik każdego chłopaka oraz Niezbędnik akażdej dziewczyny. Jak ogarnąć dojrzewanie - Wydawnictwo Debit

Dziś chciałam Wam przybliżyć dwie bardzo wartościowe książki, które w bardzo prosty, przystępny a przy tym subtelny sposób opisują zmiany jakie powstają w ciele dojrzewającego nastolatka. Dwa niezbędniki, jeden skierowany do chłopców, drugi do dziewczynek, to książki, które powinny trafić w ręce każdego nastolatka. Publikacje ukazały się na rynku nakładem Wydawnictwa Debit .

Uciekający pieprz - "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami"

Kolejny wakacyjny piątek i kolejny eksperyment w ramach inicjatywy "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami ", której pomysłodawczynią jest  Karolowamama .  Do wykonania naszego eksperymentu - uciekający pieprz - potrzebujemy: - miski/głębokiego talerza, -  pieprzu, - płynu do naczyń, - małego pojemnika, - wody.