wtorek, 9 maja 2017

Karta rowerowa i Która godzina? czyli seria gier iQ od Granny

Wydawnictwo Granna ma w swojej ofercie bardzo ciekawą serię gier iQ Granna. Dzisiaj pokażemy Wam dwie z nich, a mianowicie Kartę rowerową oraz Która godzina? Obie gry poza ciekawym przebiegiem posiadają bardzo duże walory edukacyjne, co jest znakiem rozpoznawczym serii. 





Karta rowerowa to bardzo ciekawy sposób na naukę zasad ruchu drogowego. Podczas rozgrywki gracze muszą odpowiadać na pytania oraz przestrzegać zasad panujących na drogach. Świetne połączenie zabawy z nauką. Gra przeznaczona jest dla dzieci od 6 do 12 roku życia, a grać w nią może od 1 do 4 graczy.   


W pudełku znajdziemy:

- 53 karty z pytaniami,
- planszę,
- 4 karty rowerowe,
- 12 żetonów z miejscami docelowymi,
- 4 rowerzystów z podstawkami, 
- kartę bezpieczeństwa,
- kostkę,
- oraz instrukcję.








Przed rozpoczęciem rozgrywki należy rozłożyć planszę. Każdy z zawodników umieszcza swojego pionka na polu startowym (oznaczonym tym samym kolorem co pionek). Ponadto każdy z graczy otrzymuje kartę rowerową (również w tym samym kolorze co pionek) i losuje trzy żetony docelowe, które umieszcza na owej karcie. Po takich przygotowaniach można rozpocząć zabawę :-)   




Celem gry jest odwiedzenie wszystkich trzech wylosowanych miejsc (które znajdują się na żetonach docelowych), pozostawienie tam tychże żetonów i powrót na pole startowe. Gracz, który jako pierwszy tego dokona wygrywa. 




Zawodnicy po planszy poruszają się maksymalnie o tyle pól ile wyrzucili na kostce, jednak ruch może być krótszy, jeżeli racz tak zdecyduje. Niewolno także zatrzymać się na polu,na którym stoi inny gracz. Podczas realizacji wyznaczonego celu, czyli dotarciu do celów nie ma znaczenia ich kolejność. Jeżeli któryś z zawodników zatrzyma się na polu oznaczonym znakiem zapytania, wtedy losuje jedną kartę z talii i odpowiada na umieszczone na niej pytanie. Jeżeli odpowiedź jest prawidłowa zyskuje dodatkowy rzut kostka. Na planszy znajdują się ponadto tzw. pola specjalne (oznaczone kolorem żółtym). Obok nich znajdują się znaki, do których gracze muszą się zastosować. W tym celu korzystamy z tabelki zamieszczonej w instrukcji. 




Gra okazała się świetnym pretekstem do nauki zasad ruchu drogowego, i choć nie wszystkie jeszcze zostały w pełni opanowane przez Ignacego, to na pewno kolejne rozgrywki doszlifują posiadaną już wiedzę. Proste zasady i ciekawa tematyka gwarantują udaną zabawę i oczywiście naukę :-)   


Która godzina? to druga pozycja, którą chcemy Wam dzisiaj przybliżyć. Jest to idealny zestaw dla dzieci, które są w trakcie nauki odczytywania zegara. Mamy tu kilka wariantów gier i zabaw, które w bardzo atrakcyjny sposób przybliżą graczom "tajemnicę" zegara. Autorzy zadbali o ta aby zróżnicowane poziomy trudności poszczególnych wariantów umożliwiały stopniowe wdrażanie i opanowywanie materiału. Gra przeznaczona jest dla dzieci od 6 do 11 roku życia a wszystkie zawarte w zestawie warianty gry pozwalają zarówno na samodzielna zabawę jak i grę drużynowa.   


 W pudełku znajdziecie:

- 24 żetony ze słownym zapisem godzin,
- 24 żetony z zapisem godzin w formie zegara,
- 20 żetonów z punktami,
- 4 dwustronne plansze gracza,
-  zegar z ruchomymi wskazówkami,
- instrukcja.




W dołączonej do gry instrukcji mamy opis czterech gier do których wykorzystujemy poszczególne elementy zestawu. I tak najłatwiejszą wersją jest zabawa, w której wykorzystujemy jedynie zegar z ruchomymi wskazówkami oraz żetony ze słownym zapisem godzin. Zadaniem dziecka jest ustawienie na zegarze strzałek w taki sposób aby przedstawiały odczytaną z danego żetonu godzinę. W zestawie znajdują się zarówno pełne jak i nie pełne godziny, dlatego w zależności od zaawansowanie dziecka można na początek wybrać jedynie żetony z pełnymi godzinami. 




Drugi wariant gry wymaga użycia plansz z rysunkami oraz żetonów zarówno z zapisem słownym godzin jak i w formie zegarowej. Na każdej z plansz znajdują się cztery rysunki odpowiadające czynnością wykonywanym o innej porze dnia. Zadaniem graczy jest dopasowanie wylosowanych żetonów do odpowiednich czynności wykonywanych o określonych porach dnia. 


Trzeci sposób wykorzystania żetonów to gra na zasadzie memory. Zadaniem graczy jest odnalezienie dwóch takich samych godzin zapisanych w formie słownej oraz zegarowej. Stanowi to bardzo fajne ćwiczenie nie tylko pamięci, ale także biegłości w odczytywaniu godzin z zegara. 



Do czwartej i zarazem ostatniej propozycji zabaw gracze muszą użyć plansz oraz żetonów zarówno zapisu słownego jaki zegarowego. Tym razem zadanie polega na odnalezieniu odpowiedniej godziny (odczytanej z żetony) na planszy. Gracz, który jako pierwszy odnajdzie i dopasuje wszystkie wylosowane żetony wygrywa rozgrywkę. Oczywiście można także bawić się samemu, wtedy po kolei dopasowujemy wszystkie żetony do godzin zamieszczonych na planszy.  




Opisane dzisiaj przez nas gry stanowią bardzo ciekawe pomoce dydaktyczne. Zapewniają świetną rozrywkę całej rodzinie oraz sprawdzają się w zabawie indywidualnej. Ich walory edukacyjne z cała pewnością zapewnią poszerzanie wiedzy z danych zakresów. Pomimo, iż posiadamy sporą ilość gier firmy Granna, dla Ignacego było to pierwsze spotkanie z serią iQ, ale już wiemy, że na pewno nie ostatnie. Obie pozycje bardzo mu się spodobały i z ogromną radością do nich powraca. Polecamy serdecznie, ogrom wiedzy, zabawy i satysfakcji ze zdobytej wiedzy. 



Gry znajdziecie TUTAJ 

Granna


4 komentarze:

  1. Bardzo kolorowe. Przyciągają uwagę. Filip byłby ucieszony

    OdpowiedzUsuń
  2. Zegarek młoda wreszcie zaczeła kminić, ale teraz przydałaby się ta druga gra, Karta rowerowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Obie wyglądają zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń