Przejdź do głównej zawartości

Dzień i Noc - Plastyka dla dzieci - Wydawnictwo Arkady

U nas ostatnio powstała kolejna praca plastyczna, który pomysł zaczerpnęliśmy z książki Plastyka dla dzieci Wydawnictwa Arkady. Tym razem projekt był nieco ambitniejszy, wymagający czasy i mojej pomocy :-) Powstała u nas obrazek który w zależności od tego z której strony na niego popatrzymy, zobaczymy dzień lub noc :-) Świetna zabawa i ekstra efekt końcowy :-)



Do wykonania obrazka potrzebowaliśmy:

- dwóch białych kartek, 
- niebieskiego brystolu,
- pasteli olejnych,
- linijki,
- nożyczek ,
- kleju, 
- ołówka,
- książki Plastyka dla dzieci. 



Praca nad rysunkiem Ignacy rozpoczął od narysowania dwóch rysunków - dnia i nocy. 





















Gdy oba rysunki były już gotowe...


odmierzyłam na tyle rysunków po 12 równych pasków oraz ponumerowałam je (jeden rysunek liczbami parzystymi a drugi nieparzystymi).



Następnie je wycięłam...



Następnie wycięłam z niebieskiego brystolu fragment papieru, równy wymiarom obu kartek oraz odmierzyłam takiej samej szerokości paski (24 sztuki).



Następny krok to złożenie brystolu w harmonijkę...



Następnie przyklejenie rysunków pociętych w paski według numeracji od 1 do 24.



A oto efekt końcowy jaki udało nam się wspólnymi siłami osiągnąć :-) U nas powstała wersja przedstawiona w książce, ale już mamy w planach kolejne obrazki :-) Jak myślicie czy mamy ucieszyły by się otrzymując taki prezent przedstawiający np. róże i tulipany :-) Jestem pewna że tak :-)




A tu oryginał, na którym się wzorowaliśmy :-)



Wspomnianą książkę znajdziecie TUTAJ

Wydawnictwo Arkady

Kolorowy Świat Bambino




Komentarze

  1. Fajnie Wam wyszło.
    A książki te dwie są moim marzeniem. Ale byłoby działań i pięknych wpisow.

    Ja to chyba sobie zimę/lato zrobię 😁 (w sensie magiczny który z zimowego świata przeniesie mnie do letniego 😋)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka to masa inspiracji. Pięknie to wyszło.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ponad 100 pomysłów na prace plastyczne dla dzieci

Dla wszystkich którzy lubią kreatywne zabawy postanowiłam zabrać w jednym miejscu ponad..... pomysłów na prace plastyczne. Proste w wykonaniu, nie potrzebują dużych nakładów materiałów ani czasu. Mamy nadzieje, że spodoba Wam się takie zestawienie :-)  

Niezbędnik każdego chłopaka oraz Niezbędnik akażdej dziewczyny. Jak ogarnąć dojrzewanie - Wydawnictwo Debit

Dziś chciałam Wam przybliżyć dwie bardzo wartościowe książki, które w bardzo prosty, przystępny a przy tym subtelny sposób opisują zmiany jakie powstają w ciele dojrzewającego nastolatka. Dwa niezbędniki, jeden skierowany do chłopców, drugi do dziewczynek, to książki, które powinny trafić w ręce każdego nastolatka. Publikacje ukazały się na rynku nakładem Wydawnictwa Debit .

Uciekający pieprz - "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami"

Kolejny wakacyjny piątek i kolejny eksperyment w ramach inicjatywy "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami ", której pomysłodawczynią jest  Karolowamama .  Do wykonania naszego eksperymentu - uciekający pieprz - potrzebujemy: - miski/głębokiego talerza, -  pieprzu, - płynu do naczyń, - małego pojemnika, - wody.