Tyle razy nas odwiedziliście :-)

Drabina 2. gra logopedyczna od Alexander

Firma Alexander ma w swojej ofercie bardzo szeroki wachlarz niesamowicie ciekawych gier, łączy je wiele: pomysłowość, wysoka jakość wykonania jak również fakt, że są edukacyjne. Bardzo łatwo też dają się zmodyfikować, dzięki czemu można je wykorzystywać na wiele sposobów. Taka możliwość jest bardzo istotną cechą, która powoduje, że dana zabawka przez długi czas jest atrakcyjna dla dziecka. I właśnie dzisiaj chcemy Wam zaprezentować jedną z takich pozycji, a będzie to gra logopedyczna z serii Sowa Mądra Głowa Drabina 2.


W skład gry wchodzi:
- plansza składająca się z 4 elementów (do złożenia),
- 30 kompletów plakietek po 12 sztuk (razem 360),
- 4 pionki i kostka do gry,
- oraz instrukcja.


Na plakietkach umieszczono wyrazy lub wyrażenia które zawierają opozycyjne głoski zarówno dźwięczne jak i bezdźwięczne. Każdy komplet został oddzielony innym kolorem tła, dzięki czemu łatwe jest ich sortowanie. Ponadto każdy zestaw ma oznaczenie do jakiej opozycji głosek należy. 


Sam przebieg gry nie jest skomplikowany. Na połączonej planszy każdy z graczy ustawia wybranego przez siebie pionka, obok należy położyć jeden potasowany komplet plakietek (12 sztuk) napisami do dołu. Pierwszy z graczy bierze z góry plakietkę i odczytuje znajdujący się na niej napis, jeżeli wypowiedzenie nastąpiło poprawnie, gracz otrzymuje prawo rzutu kostką, wykonując ruchy na planszy zgodne z ilością oczek jakie wypadły na kostce. I tu może się okazać, że rzut wcale nie musi być korzystnym posunięciem dla gracza, ponieważ na kostce są trzy liczby dodatnie i trzy ujemne, i te ujemne właśnie oznaczają cofnięcie pionka na planszy o liczbę oczek wskazanych na kostce. Następnie plakietka trafia na spód stosu i ruch należy do kolejnego gracza. Jeżeli zawodnik wypowiedział wylosowany wyraz luz zwrot nieprawidłowo to tym samym stracił prawo rzutu kostką. Wygrywa ten z graczy, który jako pierwszy dojdzie na sam szczyt drabiny.  




Gra ma bardzo duże pole manewru co oznacza, że gracze mogą ją modyfikować na kilka różnych sposobów, tym samym dostosowując poziom do możliwości i potrzeb zawodników. Jeżeli dzieci nie potrafią jeszcze samodzielnie czytać, wtedy rodzic odczytuje napis a zadaniem dziecka jest jego prawidłowe wypowiedzenie. Aby nieco zwiększyć stopień trudności, można tak dobrać plakietki aby w kupce znajdowały się różne głoski. Na koniec wykorzystanie samych plakietek i tu ponownie jest kilka możliwości. Dzieci poza ćwiczeniem poprawnej wymowy mogą wykorzystać je do nauki czytania, pisania, gramatyki czy tworzenia zdań. Możliwości jest wiele a przy każdym z wariantów poza nauką jest także świetna zabawa.




Ignacy jako dziecko dwujęzyczne, mieszkające poza granicami ojczyzny, języka polskiego uczy się w domu pod moim okiem. Bazujemy na wielu grach i pomocach wydanych właśnie przez firmę Alexander. Sprawdzają się u nas rewelacyjnie, podczas zabaw synek nie zauważa ile się uczy, dobrze przy tym się bawiąc. Gra Drabina 2. kryje w sobie ogromny potencjał, który odpowiednio wykorzystany przynosi wymierne skutki. Jako gra stricte logopedyczna sprawdzi się nie tylko do użytku  domowego podczas rodzinnych rozgrywek, ale również w przedszkolach, szkołach i gabinetach logopedycznych. 


Gorąco polecamy!!!

Grę znajdziecie TUTAJ 

Alexander Toys

Komentarze

  1. Bardzo ciekawa gra.
    Od Alexander mamy mnóstwo gier.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty