Przejdź do głównej zawartości

Kalendarz adwentowy 2016

Jutro pierwszy grudzień co oznacza rozpoczęcie odliczania dni do świąt. W tym roku po raz kolejny okres ten umili Ignasiowi kalendarz adwentowy. W tym roku moje plany musiałam troszkę zmodyfikować ze względu na przeprowadzkę, która rozpoczyna się za trzy dni :-). Dlatego nie było mowy o tradycyjnym kalendarzu z zadaniami. Tworzyć i tak będziemy w miarę możliwości oczywiście. Nie codziennie, ale postaramy się... :-)



Dlatego w tym roku wymyśliłam coś innego :-) Ignasiowym kalendarzem w tym roku są 24 książeczki, zapakowane w kolorowy papier. Codziennie wieczorem wybierze sobie jedną z nich do przeczytania na dobranoc i tak aż do świąt :-)


Jak tylko uda mi się doprowadzić do stanu używalności nowe lokum, w salonie pojawi się choinka i książki trafią pod nią, ale do tego czasu warunki polowe i wybieranie książeczki będzie następowało z pułki :-)   


Dlaczego wybrałam takie rozwiązanie? Podczas przeprowadzki nie zawsze będziemy mieli czas i możliwości na twórcze zabawy. Stwierdziłam, że jedyne co będzie pewne i na co na pewno będę musiała znaleźć czas to położyć dziecko spać co wieczór, a przy tym czynnością obowiązkową jest czytanie :-)  Także rozwiązanie kwestii kalendarza adwentowego, nasunęło się samo podczas analizy sytuacji :-0



Na koniec jeszcze zdjęcie jakie pozycje znalazły się w kalendarzu. Są tu zarówno książki polskojęzyczne jak i anglojęzyczne. Są opowiadające o świętach oraz przygody detektywistyczne. Są bajki do słuchania oraz pozycje "naukowe". Są nawet komiksy :-) Jest kilka pozycji do uzupełnienia Ignasiowych serii i kilka pojedynczych egzemplarzy. Jednym słowem dla każdego coś miłego :-)

Ignaś jeszcze nie widział tych książek. Każda z nich będzie dla niego zaskoczeniem i mam nadzieje dużą radością :-)


Całość będzie dużą niespodzianką dla Ignasia :-) mam nadzieje, że mu się spodoba :-)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ponad 100 pomysłów na prace plastyczne dla dzieci

Dla wszystkich którzy lubią kreatywne zabawy postanowiłam zabrać w jednym miejscu ponad..... pomysłów na prace plastyczne. Proste w wykonaniu, nie potrzebują dużych nakładów materiałów ani czasu. Mamy nadzieje, że spodoba Wam się takie zestawienie :-)  

Niezbędnik każdego chłopaka oraz Niezbędnik akażdej dziewczyny. Jak ogarnąć dojrzewanie - Wydawnictwo Debit

Dziś chciałam Wam przybliżyć dwie bardzo wartościowe książki, które w bardzo prosty, przystępny a przy tym subtelny sposób opisują zmiany jakie powstają w ciele dojrzewającego nastolatka. Dwa niezbędniki, jeden skierowany do chłopców, drugi do dziewczynek, to książki, które powinny trafić w ręce każdego nastolatka. Publikacje ukazały się na rynku nakładem Wydawnictwa Debit .

Uciekający pieprz - "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami"

Kolejny wakacyjny piątek i kolejny eksperyment w ramach inicjatywy "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami ", której pomysłodawczynią jest  Karolowamama .  Do wykonania naszego eksperymentu - uciekający pieprz - potrzebujemy: - miski/głębokiego talerza, -  pieprzu, - płynu do naczyń, - małego pojemnika, - wody.