Przejdź do głównej zawartości

Pamięć dźwiękowa od Alexander

Seria SOWA MĄDRA GŁOWA  POLECA firmy Aleksander to zbiór gier edukacyjnych dla dzieci, które charakteryzuje: wysoka jakość wykonania, pomysłowość, wielorakość zastosowania oraz przystępna cena. W naszym zbiorze gier posiadamy kilka pozycji z owej serii i każda z nich spełnia nasze wymagania. 




Zmysł słuchu jest bardzo ważny w rozwoju małego człowieka. Odpowiednia stymulacja pozwala lepiej wykształcić ten zmysł, który jest niezbędny w codziennym życiu. Firma Alexander ma  w swojej ofercie wspaniałą grę PAMIĘĆ DŹWIĘKOWA, przy której nie tylko jest wspaniała zabawa ale przede wszystkim słuchowe doznania sensoryczne. Jest to gra która uczy uważnego słuchania, identyfikowania, różnicowania i zapamiętywania dźwięków. Rozwija pamięć słuchową, wrażliwość słuchową oraz koordynację słuchowo - wzrokowo - ruchową. 

W składa gry wchodzi:
- plansza do gry,
- 16 klocków - sześcianów (8 kompletów) w których w środku umieszczone są różne przedmioty wydające różne dźwięki (każdy dźwięk występuje podwójnie). Wszystkie klocki na jednej ze ścian mają inny kolor niż na pozostałych ściankach, na 16 klockach jest ich 8 różnych - po dwa takie same kolory, którymi oznaczone są pary takich samych dźwięków,
- kostka do gry,
- instrukcja. 


Możliwe są trzy warianty gry. Na zdjęciach poniżej prezentujemy dwie z nich (trzeci zostanie opisany poniżej :-)).


WARIANT PIERWSZY GRY

Rozkładamy na stole planszę, następnie układamy na niej klocki (na kwadratach w środku okrągłych pól). Klocki należy ustawić tak, by ścianka klocka w kolorze innym niż jego pozostałe ścianki była skierowana w dół (tak by nie było jej widać). Kiedy wszystkie klocki zostaną ustawione na planszy można rozpocząć grę.
Zaczyna najmłodszy z graczy. Rzuca kolorową kostką i wybiera klocek, który stoi na jednym z okrągłych pól o kolorze wskazanym przez kostkę. Gracz potrząsa klockiem i wsłuchuje się w jego dźwięk. Następnie wybiera drugi klocek (bez rzutu kostką) i też nim potrząsa. Jeśli dźwięki obu klocków są takie same, gracz odkłada je obok siebie. Jeśli dźwięki są różne, klocki wracają na miejsce, z których zostały zabrane. Gdy gracz decyduje, że klocki wydają ten sam dźwięk, i chce je zabrać, to musi pokazać spodnią ściankę klocków tą która ma inny kolor niż pozostałe ścinki klocka). Jeżeli pokazane ściany będą miały ten sam kolor to gracz otrzymuje dwa punkty i zabiera klocki. Jeżeli zademonstrowane ścianki klocków będą różne - gracz musi odłożyć je na swoje miejsce i zapisuje mu się minus jeden punkt. 
Zwycięzcą zostaje ten, kto zdobędzie więcej punktów, a gra kończy się gry zabraknie klocków na planszy.     






WARIANT DRUGI GRY

W tym wariancie w grze biorą udział jedynie klocki, które należy rozłożyć na stole lub podłodze. Wszystkie klocki [powinny być wymieszane i ułożone ścianą wyróżnioną kolorem do dołu (tak by nie było jej widać).
Grę rozpoczyna najmłodszy z graczy. Zasady obowiązują takie jak w innych grach memory. Zadanie gracza jest odnalezienie dwóch takich samych dźwięków. Gracz, który rozpoczyna grę wybiera jeden z klocków, unosi go i potrząsa nim. Następnie drugą ręką wybiera drugi klocek i też nim potrząsa. Dalej obowiązują zasady identyczne jak w wariancie pierwszym gry. Gdy dźwięki potrząsanych klocków są takie same gracz odkłada je obok siebie. Jeśli natomiast klocki będą miały różne dźwięki,to odkłada je na swoje miejsce. Zasady punktacji również obowiązują takie same jak w wariancie pierwszym.
Zwycięzcą w grze zostaje ten, kto zbierze najwięcej klocków w parach o ty,m samym dźwięku i zdobędzie największą ilość punktów.






TRZECI WARIANT GRY

W tym wypadku gra toczy się na identycznych zasadach jak w wersji drugiej, jedyną różnicą jest fakt iż gra  rozgrywa się na pamięć wzrokową. Nie potrząsa się w tej wersji klockami jedynie odsłania ścianki wyróżnione kolorem. Klasyczna gra memory.

My nigdy nie graliśmy w trzeci wariant (jest on podany jako jedna z możliwości gry w instrukcji), natomiast wersje pierwsza i druga często rozgrywamy. 

Naszym ulubionym wariantem jest numer dwa. 

Grę polecamy wszystkim miłośnikom gier bez prądu :-)

Grę znajdziecie TUTAJ 

Zachęcamy również do odwiedzin strony firmy na facebook-u  TUTAJ :-) 

Alexander Toys

Wpis powstał w ramach projektu  ‪#‎grajmy‬.




Komentarze

  1. Madra sowa u nas gosci pod wieloma postaciami ale tego jeszcze nie mamy no ekstra memory dzwiekowe kiedyś robiłam z kinder jajek ale to jest rewelacyjne ale wam zazdroszczę zabawy

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ponad 100 pomysłów na prace plastyczne dla dzieci

Dla wszystkich którzy lubią kreatywne zabawy postanowiłam zabrać w jednym miejscu ponad..... pomysłów na prace plastyczne. Proste w wykonaniu, nie potrzebują dużych nakładów materiałów ani czasu. Mamy nadzieje, że spodoba Wam się takie zestawienie :-)  

Niezbędnik każdego chłopaka oraz Niezbędnik akażdej dziewczyny. Jak ogarnąć dojrzewanie - Wydawnictwo Debit

Dziś chciałam Wam przybliżyć dwie bardzo wartościowe książki, które w bardzo prosty, przystępny a przy tym subtelny sposób opisują zmiany jakie powstają w ciele dojrzewającego nastolatka. Dwa niezbędniki, jeden skierowany do chłopców, drugi do dziewczynek, to książki, które powinny trafić w ręce każdego nastolatka. Publikacje ukazały się na rynku nakładem Wydawnictwa Debit .

Uciekający pieprz - "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami"

Kolejny wakacyjny piątek i kolejny eksperyment w ramach inicjatywy "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami ", której pomysłodawczynią jest  Karolowamama .  Do wykonania naszego eksperymentu - uciekający pieprz - potrzebujemy: - miski/głębokiego talerza, -  pieprzu, - płynu do naczyń, - małego pojemnika, - wody.