Przejdź do głównej zawartości

Kodowanie

Jakiś czas temu opisywałam ćwiczenie, które zdobiłam Ignacemu z naklejek, było to "Kodowanie sensoryczne".  Dzisiaj kolejny wpis o kodowanie, ale dzisiaj troszkę na innej zasadzie będziemy kodować :-)



Przygotowałam 5 plansz, 30 plakietek oraz jedną planszę i już mamy gotowe ćwiczenie :-)



Na czy polega dzisiejsze ćwiczenie????

Otóż każda z 5 plansz zawiera sześć figur geometrycznych, do których w prawym dolnym rogu  przypisane są kody. Każda z figur posiada swój unikalny kod (określenie miejsca na którym ma się znaleźć na planszy). Zadanie dziecka jest odczytanie kodu i umieszczenie odpowiedniej plakietki na odkreślonym miejscu na planszy. A tak dokładniej, to przy każdej figurze na dole po prawej stronie znajduje się 6 kwadratów, które odpowiadają planszy (oczywiście w pomniejszeniu), przy każdej figurze jeden z tych kwadratów jest zamalowany na czarno, oznacza to miejsce na planszy, na którym ma się znaleźć dana figura.  Na zdjęciu poniżej przykład odkodowanej planszy :-)


Podczas wykonywanie ćwiczenia dzieci ćwiczą:

- logiczne myślenie,
- analizę i syntezę wzrokową,
- odkodowywanie (programowanie),
- koncentrację,
- spostrzegawczość,
- można przypomnieć dzieciom nazwy kształtów (2D i 3D),











Materiał do pobrania jest TUTAJ 

Komentarze

  1. udostępnione :) kotanek@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobione :) bardzo proszę o przesłanie już rwiemy się do ćwiczeń eutty@o2.pl dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  3. Udostępniła:)Poproszę o przesłanie:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę o podanie maila, na który ma być wysłana układanka

      Usuń
  4. Udostępnione:) Mój mail to: izunia986@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. udostępnione:)
    judytac.87@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  6. udostępnione z przyjemnością - proszę wysłać, razem z Układanką (Układanka - Recepta Na Poprawę Percepcji Wzrokowej) na tariktiri@gmail.com (tamten wpis także był udostepniony)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam,post udostępniłam z czystą przyjemnością. Trafiłam tutaj po raz pierwszy-fantastyczny blog:) Zamierzam tutaj wracać:) me.wojtas@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za tak miłe słowa, jest mi bardzo miło, takie informację sprawiają, że nabieram dalszych sił do pracy. Pozdrawiam serdecznie, układankę wysłałam :-)

      Usuń
  8. Udostępniłam I ja poproszę:) jest świetna! martaputerla@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, udostępniłam :) poproszę szablony na maila krupka2@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. No i bomba pomysł :) Dziecko ćwiczy wiele potrzebnych umiejętności , ale bawiąc się wcale nie odbiera tego jak naukę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ponad 100 pomysłów na prace plastyczne dla dzieci

Dla wszystkich którzy lubią kreatywne zabawy postanowiłam zabrać w jednym miejscu ponad..... pomysłów na prace plastyczne. Proste w wykonaniu, nie potrzebują dużych nakładów materiałów ani czasu. Mamy nadzieje, że spodoba Wam się takie zestawienie :-)  

Niezbędnik każdego chłopaka oraz Niezbędnik akażdej dziewczyny. Jak ogarnąć dojrzewanie - Wydawnictwo Debit

Dziś chciałam Wam przybliżyć dwie bardzo wartościowe książki, które w bardzo prosty, przystępny a przy tym subtelny sposób opisują zmiany jakie powstają w ciele dojrzewającego nastolatka. Dwa niezbędniki, jeden skierowany do chłopców, drugi do dziewczynek, to książki, które powinny trafić w ręce każdego nastolatka. Publikacje ukazały się na rynku nakładem Wydawnictwa Debit .

Uciekający pieprz - "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami"

Kolejny wakacyjny piątek i kolejny eksperyment w ramach inicjatywy "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami ", której pomysłodawczynią jest  Karolowamama .  Do wykonania naszego eksperymentu - uciekający pieprz - potrzebujemy: - miski/głębokiego talerza, -  pieprzu, - płynu do naczyń, - małego pojemnika, - wody.